zdrowe przekąski dla dzieci

Dla swoich dzieci chcemy tego co najlepsze i nie wyobrażamy sobie, żeby produkty, które im dajemy nie były z najwyższej półki, a co gorsza mogły im zaszkodzić. Każdy rodzic stara się rozsądnie podchodzić do kwestii żywienia swojego dziecka i wdrażać nawyki, które w przyszłości będą procentować dla jego zdrowia i ogólnej kondycji. Rozwój społeczny również odcisnął tętno na naszych przyzwyczajeniach żywieniowych, co znajduje odzwierciedlenie w sposobie żywienia, który staramy się wdrażać swoim pociechom od najmłodszych lat tak, aby z czasem przerodził się on w ich codzienny zdrowy rytuał. Coś do kiedyś było normom jak spożywanie cukru czy nieumytych owoców prosto z krzewu, dziś zdaje się być odległe czy wręcz zapomniane. Chipsy, prażynki, napoje gazowane, które kiedyś tak szybko znikały ze sklepowych półek, zostały finalnie zastąpione przez świeżo wyciskane soki czy musy owocowe. Jak zatem dobrać zdrowe przekąski dla dzieci w taki sposób, aby nie tylko im smakowały, ale także stanowiły pełnowartościowe uzupełnienie ich diety? Fakt, że w owocach i warzywach tkwi bogactwo witamin i minerałów, został poparty setkami badań i doświadczeń naukowych i sporadycznie znajdziemy tylko kogoś, kto starałby się podważyć ich zdrowotne walory. Sęk w tym, że bardzo często dzieci za nimi nie przepadają, a zachęcenie ich do konsumpcji graniczy niemalże z cudem. Jedyne co możemy zrobić jako rodzice to starać się sprytnie przemycić ich zbawienny dla zdrowia wpływ, w niezauważalny dla pociech sposób. Zachęcajmy ich do picia pięknie przyozdobionych, kolorowych, świeżo wyciskanych soków, które nieświadomie bardzo chętnie wypiją. Układajmy warzywa i owoce w kształty, które w niczym nie przypominają ich standardowego wyglądu. Miksujemy warzywa i dodajmy świeże przeciery bezpośrednio do zup czy sosów. Dziecko lubi chrupać – zamiast paluszków czy chipsów podajmy mu zdrowe zamienniki w postaci orzechów czy suszonych owoców. Pod względem oferowanej kaloryki będą bardzo podobne, jednak pod względem makro i mikro składników odżywczych będą nieporównywalnie zdrowsze. Jeżeli dziecko do tej pory jadło słodkie jogurty to zadbaj o to, aby następnym razem był to jogurt naturalny słodzony przy pomocy prawdziwego miodu. Słodzone płatki zastąp równie słodkim, ale naturalnym musli, zrobionym z płatków owsianych, suszonych owoców, z dodatkiem gorzkiej czekolady. Tak naprawdę kreatywność rodzica stanowi jedyną barierę, a inspiracji do tego jak zrobić zdrowe przekąski dla dzieci możemy szukać w internecie lub gazetach tematycznych. Zadbajmy o to, aby nasze dzieci jadły zdrowo, a na pewno w przyszłości będą nam za to wdzięczne!

replix.pl