Kubek jako nośnik reklamy? To oczywiście pomysł znany od lat. Firmy masowo produkują i wręczają klientom ceramiczne i plastikowe kubki reklamowe. A klienci chętnie z takich gadżetów korzystają. Zarówno w domach jak i w miejscach pracy.
Ale istnieją bardziej innowacyjne rozwiązania marketingowe wykorzystujące reklamy na kubkach. Jednym z nich jest umieszczane treści promocyjnych na jednorazowych papierowych kubkach kawowych.
Jeden kubek – wiele zalet
Jakie są najważniejsze zalety takiej reklamy? Na co mogą liczyć marketerzy?
- Jest widoczna. Badanie pokazują, że reklama na kubku z kawą trafia średnio do 6-ciu osób. Oprócz osoby pijącej kawę reklama trafia także do osób postronnych.
- Jest oglądana przez długi czas – średni czas potrzebny na wypicie dużego kubka kawy to aż 37 minut. I właśnie
- Jest oglądana przez osoby pod wpływem kofeiny, co ma pozytywny wpływ na zapamiętywanie jej treści przez potencjalnych klientów. Dodatkowo reklama produktów lub usług jest łączona z pozytywnym doświadczeniem picia kawy.
- Jest niedroga. Koszt dotarcia do potencjalnego klienta jest o wiele niższy niż w przypadku innych form reklamy zewnętrznej.
- Jest innowacyjna. Klienci są już zmęczeni ulotkami, plakatami lub billboard-ami. Natomiast kubki z nadrukami reklamowymi traktują jako ciekawostkę.
- Jest ekologiczna. Papierowe kubki mogą zostać poddane procesowi recyklingu i nie wpływać negatywnie na środowisko naturalne.
Reklama lokalna i globalna – wybór należy do ciebie!
Kolejną ważną zaletą reklamowania swoich produktów lub usług na papierowych kubkach kawowych jest elastyczność. Tę formę marketingu mogą stosować zarówno firmy lokalne jak i duże firmy działające na terenie całego kraju. Małe lokalne biznesy mogą ją wykorzystywać współpracując z małymi kawiarniami lub lokalnymi sklepikami. Natomiast firmy ogólnopolskie mogą nawiązywać współpracę ze stacjami benzynowymi lub kawiarniami sieciowymi.
Papierowe kubki z nadrukiem mogą być także używane podczas rozmaitych festynów, imprez plenerowych, wystaw lub wernisaży. Dzięki uczestnictwu w imprezach tego typu możliwe jest dotarcie do precyzyjnie określonej grupy odbiorców – mieszkańców danej miejscowości lub osób o konkretnych zainteresowaniach.
Jednorazowe kubki z nadrukiem mogą być także wykorzystywane w punktach usługowych lub handlowych, które serwują klientom kawę i inne napoje. Dzięki temu mają one możliwość zbudowania jeszcze bardziej pozytywnego doświadczenia obecnych klientów i dodatkowo zbudować świadomość marki u tych, którzy jeszcze punktu nie odwiedzili.
Co jeśli nie kubek reklamowy?
A co mogą zrobić firmy, które nie mają możliwości współpracy z lokalnymi kawiarniami? Mogą stosować alternatywne formy i umieszczać komunikaty reklamowe na papierowych torbach używanych w lokalnych piekarniach lub pudełkach używanych w cukierniach. Możliwości jest naprawdę sporo. Dlatego kreatywni specjaliści zajmujący się marketingiem na pewno znajdą coś co odpowiada zarówno ich firmom jak i firmom współpracującym.